Systemy kolejkowe i serwis urządzeń w tym terminali płatniczych

Aktualności

Chcesz poprawić wydajność swoich pracowników? Zainwestuj w kolejkomat!

02 grudnia 2014

W krajach wysokorozwiniętych podstawowym kosztem zwiększającym cenę towarów i usług jest koszt pracy. Dlatego też tak istotne jest, aby wydajność i efektywność pracowników była możliwie największa. Dotyczy to również punktów usługowych, w przypadku których bardzo trudno jest sprawować nad nią kontrolę i wprowadzać działania mające na celu jej optymalizację.

Zadaniem osoby pracującej w punkcie usługowym jest profesjonalna pomoc klientowi, który się do niego zgłosił. Trudno jednak stworzyć dla takiego pracownika plan, jaki ma zrealizować w danym okresie. Wynika to z faktu, iż w ciągu dnia obsługuje on różnych klientów, z różnymi potrzebami. Nie da się zatem precyzyjnie określić czasu, jaki należy im poświęcić. Z drugiej strony dla pracodawcy istotne jest też w tym momencie sprawdzenie ewentualnych rezerw pracowników oraz zapotrzebowania na kolejne osoby.

Dobrym rozwiązaniem okazuje się tutaj kolejkomat. Kolejkomat a kontrola wydajności pracowników Wdrożony profesjonalny system zarządzania kolejką pozwala pracodawcy na bardzo dobrą kontrolę czasu pracy swojego personelu. Dzięki temu jest on w stanie efektywnie zarządzać swoim zespołem np. poprzez zwiększanie liczby osób na danym stanowisku w określonych porach (w czasie największego natężenia). Takie rozwiązanie czyni obsługę bardziej wydajną, szybszą i dokładniejszą. Kolejkomaty dostarczają pracodawcy niezwykle cennych informacji dotyczących obsługi klienta np. jaka jest ilość osób przybywających do placówki; jaki jest średni czas potrzebny na obsłużenie jednego petenta; jaki jest czas oczekiwania na pomoc itp.

Doskonale pokazują również wydajność poszczególnych pracowników na tych samych stanowiskach. Istotnym jest, aby klient nie tylko został szybko przyjęty przez danego specjalistę ale również, aby sama usługa przebiegała możliwie sprawnie i w jak najkrótszym czasie. Lepsza wydajność – większe zadowolenie.

Celem zwiększenia wydajności pracowników jest z jednej strony z pewnością optymalizacja kosztów, a z drugiej poprawa zadowolenia ze strony klientów. Istnieją branże, w przypadku których lepsza efektywność osób zajmujących się obsługą klienta ma kluczowe znaczenie – dotyczy to np. placówek medycznych, punktów finansowych, pocztowych oraz wszystkich tych, gdzie z każdą minutą przybywa klientów oczekujących na swoją kolej.