Systemy kolejkowe i serwis urządzeń w tym terminali płatniczych

Aktualności

Czy systemy kolejkowe można dopasować do każdych wymagań?

09 stycznia 2014

Od momentu wprowadzenia ich na rynek, systemy kolejkowe sprawdzają się idealnie w każdym miejscu, gdzie pracownicy firmy lub instytucji spotykają się twarzą w twarz z petentami. Nie tylko pozwalają uporządkować kolejność odwiedzających, ale zapewniają przy okazji znacznie większy komfort oczekiwania na swoją kolej.

Powyższe zalety sprawiają, że wiele przedsiębiorstw oraz instytucji, które jeszcze nie wprowadziły tego rodzaju systemu, zastanawia się nad ich instalacją. Rodzi się tu jednak bardzo ważne pytanie: czy system kolejkowy można dopasować do wymagań każdego miejsca?

Wiadomo, że firma firmie nierówna. Jedna posiada dużą halę przeznaczoną na obsługę klientów, inna z kolei musi mieścić się na znacznie mniejsze powierzchni. Jedna organizuje specjalistyczne działy odpowiadające za konkretne zakresy obowiązków, inna przygotowuje pracowników w taki sposób, aby byli w stanie rozwiązać każdy problem, z którym pojawiają się petenci.

Zmiennych jest jeszcze więcej, prawdę mówiąc - trudno dziś znaleźć dwa przedsiębiorstwa i dwie instytucje, które działałyby identycznie. Dlatego też wszystkie systemy kolejkowe cechują się modułową budową, którą bez problemu można dopasować do każdego konkretnego przypadku. Co więcej, wszystkie elementy systemu dostępne są również w mniej lub bardziej zaawansowanych wersjach dających się zaprogramować do pracy w specyficznym środowisku.

I tak np. najprostsze dyspensery biletowe sprawdzą się w działach obsługi, gdzie na każdym stanowisku można załatwić wszystkie sprawy (np. w urzędach pocztowych). Z kolei ich bardziej zaawansowane wersje pozwolą rozdzielać petentów na kilka kolejek skierowanych do dedykowanych punktów, zajmujących się ich konkretnymi zadaniami (np. w przypadku banku rozdzielenie między klientami prywatnymi, a biznesowymi).

Podobnie sprawa ma się z innymi elementami systemu. Do konkretnych potrzeb da się dostosować bowiem również zarówno same wyświetlacze dla klientów, jak i terminale obsługiwane przez pracowników.

I nie trzeba w tym celu nabywać żadnej dodatkowej wiedzy, bowiem konstruowaniem oraz doborem odpowiednich modułów systemu kolejkowego zajmą się szkoleni w tym zakresie specjaliści.